Klachtenregeling en vertrouwenspersonen

Vanzelfsprekend is er ons veel aan gelegen om ervoor te zorgen dat u tevreden bent over onze school, teamleden en het onderwijs dat er geboden wordt. Mocht u dat onverhoopt niet zijn, dan is het van groot belang om dit tijdig aan te geven. Als zich een probleem voordoet, neem dan contact op met de desbetreffende persoon, waarna u eventueel contact op kunt nemen met de directie van Het Mozaïek (directie@montessorihetmozaiek.nl).

Voor situaties rondom ongewenste omgangsvormen (bijvoorbeeld: discriminatie of intimidatie) kunt u contact opnemen met onze interne vertrouwenspersoon: Maartje. U kunt haar per mail bereiken op maartje@montessorihetmozaiek.nl

Mocht u zich na een gesprek met onze interne vertrouwenspersoon nog onvoldoende gehoord voelen, dan kunt u zich richten tot Stichting Monton. Stichting Monton heeft gezorgd voor een vastgesteld beleid ter voorkoming en adequate behandeling van ongewenst gedrag. Om dit beleid uit te kunnen voeren, is Team Extern Vertrouwenspersonen van de CED Groep bestaande uit: Angela Groen en Hans van Holland. Als vertrouwenspersoon van Monton handelen zij conform de richtlijnen van Monton zoals deze zijn beschreven in de klachtenregeling. De externe vertrouwenspersoon functioneert als aanspreekpunt voor leerlingen en/of hun ouders/verzorgers bij meldingen over machtsmisbruik. Hij kan daartoe benaderd worden door de interne contactpersoon (of de directeur) of rechtstreeks door de melder/klager. Team Extern Vertrouwenspersonen van de CED Groep: Angela Groen en Hans van Holland (010-4071993 of evp@cedgroep.nl)

De eerste stap voor een klacht is vanzelfsprekend de leerkracht (eventueel IB-er en directie) en/of vervolgens de interne vertrouwenspersoon op school. In tweede instantie kan men terecht bij Monton, via de bestuursondersteuner (030-2371272 of info@monton.nl). Al naargelang de aard van de klacht kan Monton doorverwijzen naar de externe vertrouwens- of contactpersoon.  

Als u de indruk heeft dat de eerder genoemde stappen niet juist zijn afgehandeld, kunt u contact opnemen met de Stichting Geschillen Commissies Bijzonder Onderwijs (GCBO). Op de website www.gcbo.nl kunt u terecht voor informatie over de GCBO, de (klachten)procedures, de samenstelling van de commissies, de wet- en regelgeving en de jurisprudenties.

We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.